Menü
Menü
Tudnivalók a repülős utakról

AMIT ÖNNEK FELTÉTLENÜL TUDNIA KELL

Kedves Utasunk!


Mindenekelőtt szeretnénk megköszönni Önnek, hogy nyaralását irodánkban foglalta. Biztosítjuk arról, hogy minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy pihenése kellemes és zavartalan legyen. Szeretnénk, ha velünk töltött szabadsága az év legszebb napjai közé tartozna és felejthetetlen élményekkel térne onnan haza.
Kérjük, figyelmesen olvassa el az alábbi sorokat. Ezzel szeretnénk elkerülni, hogy téves elvárások vagy hiányos információk miatt kellemetlen élményekben legyen része üdülése alatt.

BIZTONSÁG
A közelmúlt eseményei bizonyították, hogy természeti katasztrófák, valamint terrorfenyegetettség a világ bármely pontján előfordulhat. Természetesen mindent megteszünk annak érdekében, hogy az Ön nyaralása biztonságosan és gondtalanul teljen. Amennyiben az Ön úticéljával kapcsolatban bármilyen figyelmeztetést kapunk, értesítjük Önt, illetve az utazási irodáját.
A választott célországra vonatkozó beutazási feltételekről, illetve a biztonsági állapotról az aktuális információt a Külügyminisztériumtól szerezheti be.

CÉLORSZÁG
Indulás előtt gyűjtsön információkat (szükséges útiokmányok, vízum, védőoltások, biztonság, stb.) arról az országról, ahova utazni fog, és ne hagyja figyelmen kívül a vendéglátó ország vallási és kulturális hagyományait, szokásait, törvényeit és előírásait. Kérjük, vegye tekintetbe az állat- és növényvilágot és annak veszélyeit is. Az éghajlat következtében előfordulhatnak rovarok, jelenlétük a szállodák területén még rovarriasztó szerek használata ellenére sem zárható ki. Amennyiben rovarokat észlel, kérjük, azonnal jelentse, hogy a szálloda személyzete haladéktalanul intézkedhessen. Javasoljuk ezen kívül, hogy vigyen magával rovarirtó sprayt vagy elektromos szúnyogriasztót. Sok országban tapasztal majd más életszemléletet és életritmust, és gyakran a mindannyiunk számára oly fontos tisztaság és pontosság is mást jelent, mint amit megszoktunk.
Kérjük, feltétlenül olvassa el az egyes országokról szóló tájékoztatást is ebből a katalógusból.

REPÜLÕÚT
Járatok: Járataink Budapestről és Debrecenből indulnak. Szervezési okokból előfordulhat, hogy az ugyanazon célterületre indított légiláncok egymással nem kombinálhatók, az oda- és visszaút ugyanazon a légiláncon áll rendelkezésre.
Árak és felárak: Árainkat SZEMÉLYENKÉNT adtuk meg. A felárak is minden esetben személyenként értendők, gyermekekre és felnőttekre egyaránt vonatkoznak.
Repülőtéri és biztonsági illetékek: ezeket az összegeket a katalógusban megadott csomagárak nem tartalmazzák, kötelezően felszámolandók és gyermekekre is vonatkoznak.
Menetrendváltozás: A tervezett indulási időpontokról az utazási irodában kaphat tájékoztatást. Az aktuális menetrendet az útiokmányban tüntetjük fel, amelyet Ön közvetlenül az utazás előtt az utazási irodában kap kézhez. Technikai vagy szervezési okból változhat a repülőgép típusa és útvonala, de megtörténhet az is, hogy a kiírt desztinációk között szükség esetén le kell szállnia a repülőgépnek.
A menetrend- és más változtatások jogát mind az utazásszervező mind a légitársaság fenntartja magának.
Amennyiben a fenti esetek valamelyike előfordulna, kérjük szíves megértését.
Késés: Rossz idő, sztrájk vagy a légtér túlterheltsége miatt előfordulhatnak késések. Az utazásszervező ilyen estekre nincs befolyással. Ezen okok miatt nem tudjuk vállalni a felelősséget a késésből eredő többletköltségekért, a célterületen elmulasztott szolgáltatásokért és más egyéb kárért sem.
Érkezés a repülőtérre: Kérjük, vegye tekintetbe, hogy charterjáratok esetében legalább 2 órával a gép indulása előtt jelentkeznie kell a repülőtéren, mert a bérelt járatok akár a megadott időpontnál korábban is felszállhatnak.
Csak repülőjegy (Tramper): Azok az utasaink, akik csak repülőjegyet foglaltak, a visszaútjukat feltétlenül igazoltassák vissza a célterületen, 48 órával az indulás időpontja előtt. Erre vonatkozóan további információt a célterületre érkezéskor képviselőnk ad. Kérjük, hogy a célterületre érkezéskor a repülőtéren vegyék fel a kapcsolatot a telepített idegenvezetőnkkel, s kérjék el munkatársunk ügyeleti telefonszámát ill. tájékoztassák kollégánkat elérhetőségeikről, hogy visszaútjuk esetleges változásairól értesíteni tudjuk Önöket. Az Ön elérhetőségéről az adatvédelmi törvény értelmében ugyanis más módon nem tudunk tájékozódni.
Csomag: Kérjük, vegye figyelembe a repülőjegyen megadott, maximálisan megengedett csomagsúly-keretet. Feltétlenül adja meg már a foglalás időpontjában, ha speciális csomaggal (pl. kerékpár, szörfdeszka, golfütők, stb.) szándékozik utazni. A túlsúlyos és terjedelmes csomag többnyire felár ellenében szállítható, előfordulhat azonban az is, hogy a légitársaság a tárgy szállítását (pl. helyhiány miatt) megtagadja. A felárat az utasnak kell megfizetnie, a speciális csomag szállítása közben keletkező kárért sem a légitársaság, sem az utazásszervező nem vállal felelősséget. Az olyan tárgyakat, amelyre az út folyamán vagy érkezéskor azonnal szüksége van (pl. rendszeresen szedett gyógyszerek), mindenképpen a kézipoggyászban helyezze el.
Csomagkár, csomagkésés: Ilyen esetekben késedelem nélkül vegye fel a kapcsolatot a légitársasággal vagy helyi képviselőnkkel. Írasson jegyzőkönyvet (Property Irregularity Report) és őrizze meg azt.

TRANSZFEREK
Megérkezéskor a repülőtéren magyarul beszélő képviselő várja és a transzferbuszokhoz irányítja Önt. Megértését kérjük azokban az esetekben, amikor az útviszonyok miatt, közlekedési vagy egyéb más okból a transzferbusz útvonalát megváltoztatná és emiatt a transzferidő hosszabb lenne a katalógusban megadottnál. A közlekedési helyzet miatt előfordulhat, hogy a szálláshely bejáratát a transzferbusz nem tudja megközelíteni, ezért megtörténhet, hogy egy kis útszakaszt a csomaggal gyalog kell megtenni. Túlsúlyos vagy terjedelmes csomagok (pl. kerékpár, szörfdeszka, golfütők, stb.) szállítását már a foglaláskor kérjük jelenteni. Az ilyen csomagok szállításának felárát a helyszínen kell fizetni. A főszezonban előfordulhat, hogy a visszaútnál a check in több időt vesz igénybe, emiatt a transzferidőt kicsit hosszabbra kalkulálják.

SZÁLLÁS
Utaskívánság: A foglaláskor megadott speciális kívánságokat továbbítjuk a célterületre, de hangsúlyoznunk kell, hogy ezek elbírálása kizárólag a szálláshely hatáskörébe tartozik, az utazásszervező ezek teljesítésére semmiféle garanciát nem tud vállalni.
Három- / négyágyas szobák: A szálláshelyek többnyire standard kétágyas szobákat pótágyaznak, kivéve, ha a szoba leírásában egyértelműen három-, vagy négyágyas szoba szerepel. A kétágyas szobák a pótágyazás következményeként túlzsúfoltakká és kényelmetlenebbekké válhatnak. A pótágyak többnyire nem normál méretű szállodai ágyak, hanem kihúzható- vagy összecsukható fekhelyek, és a megszokottnál keskenyebbek vagy rövidebbek is lehetnek. A családi szobákban is gyakran pótágyakat találunk a két normál ágy mellett.
Egyágyas szobák: A legtöbb szálloda kevés egyágyas szobával rendelkezik, amelyek mérete, berendezése és fekvése gyakran eltér a standard kétágyas szobákétól.
A szobák elfoglalása és elhagyása (check in/ check out): A nemzetközi szokásoknak megfelelően az elutazó vendégek többnyire délig tartózkodhatnak szobáikban. Az érkező új vendégek emiatt csak a takarítás után, 15 óra tájban költözhetnek be. A szállásadók természetesen igyekeznek az újonnan érkezők szobáit mihamarabb rendelkezésre bocsátani, ha azt a szálloda töltése megengedi.
Az utazás első és utolsó napja nem a pihenést, hanem az utazást szolgálja. Amennyiben a vendég a szobáját az elutazás napján délutánra is szeretné megtartani, ezt a recepcióval mindenképpen korábban meg kell beszélni, ugyanakkor fel kell készülni arra, hogy a szálláshely felárat (day-use) számít fel. Ezt az összeget a helyszínen kell kiegyenlíteni. Sok szálláshely csomagszobát vagy külön erre a célra kijelölt helyet biztosít az útipoggyász tárolására a szoba elfoglalásáig ill. a szálloda elhagyásának időpontjáig. A csomagtárolásért a szálláshely nem vállal felelősséget.
Műszaki fejlettség: Nem minden célország rendelkezik az itthon megszokott technikai fejlettséggel. A műszaki hibát (pl. lift vagy légkondicionáló esetén) okozó elromlott alkatrész beszerzése néha hosszabb időt vesz igénybe.
Víz- és áramszolgáltatás: Hosszú ideig tartó szárazság, hőség esetén előfordulhat, hogy problémák adódnak a víz és áramszolgáltatásban. A szálláshely ilyen esetekre sajnos nincs befolyással. Sok országban a meleg vizet napenergia segítségével állítják elő.
Légkondicionálás: A légkondicionáló berendezés meglétére és működési idejére vonatkozó információ az adott szálláshely leírásában olvasható. Megtörténhet, hogy a klímaberendezést központilag és csak időszakosan, az uralkodó hőmérséklethez igazodva működteti a szálloda vezetése. Az esetleges áramkimaradás vagy feszültségingadozás okozta problémákat a szálláshelyek általában helyi áramfejlesztővel orvosolják, amelynek teljesítménye a klímaberendezések működtetéséhez rendszerint már nem elegendő. Ezen túlmenően több létesítményben úgy alakították át a légkondicionáló berendezéseket, hogy csak zárt ajtók és ablakok mellett és a szobakulcs használatával működjenek. A berendezés tehát nyitott ajtó/ablak mellett ill. a szoba elhagyásakor automatikusan kikapcsol. Sajnos nem zárható ki, hogy a klímaberendezések működés közben zajt adnak.
Műholdas TV: Légköri zavarok miatt előfordulhat, hogy bizonyos adók nem foghatók tökéletesen. A magyar adók nem foghatók.
Mozgáskorlátozottak: Némelyik szálláshelyet alkalmasnak ítélnek mozgáskorlátozottak fogadására, de a helyi szabályozás eltérhet az itthonitól, ezért már a foglaláskor tájékozódjon arról, hogy a választott szálloda az Ön igényeinek megfelelően felszerelt-e.
Éjszakai nyugalom: Kérjük tekintetbe venni, hogy a szálloda vagy a klub területén - a szórakoztató programokra vonatkozó szerződésekben foglalt szabályozások alapján - 22 óra után hangerő korlátozás lép életbe. A déli országokban az élet csak este kezdődik és akár a kora reggeli órákig is tarthat. A szállodák környékén – különösen a nyaralóhelyeken – bárok, diszkók és más szórakozóhelyek is vannak, amelyek a helyi hatóságok által kiadott engedélyek alapján tartanak nyitva. Higiéniai szempontból a szemétszállítás a kora reggeli órákban zajlik, hogy elkerüljék a napközbeni magas hőmérséklet okozta kellemetlen szagokat. Megértését kérjük,hogy nem mindig tudják a szemétszállítást zajmentesen megoldani. A célterületekre a turisták nagy többsége repülőgéppel utazik, azért a repülőterek nagy forgalmat bonyolítanak. Nem kizárható tehát, hogy repülőgép zaja hallható. A repülőtér és a szálláshely hozzávetőleges távolságát a szálloda leírásában feltüntetjük. Kérjük, legyen arra is tekintettel, hogy a szálloda üzemeltetetésével is járhat zajhatás (pl. teherautók, aggregátorok, stb.)
Sport és szórakozás: Az egyes szállodáknál felsorolt sport- és szórakoztató létesítmények az időjárás függvényében és a rendelkezésre álló készlet erejéig vehetők igénybe. Különösen nagy érdeklődés esetén is igyekeznek a szervezők minden vendég igényét azonos mértékben kielégíteni. Egyes esetekben előfordulhat, hogy bizonyos szolgáltatásokra hosszabb- rövidebb ideig várakozni kell, amiért szíves megértésüket kérjük. Bizonyos szolgáltatásokat csak előzetes bejelentés alapján lehet igénybe venni. Erre vonatkozóan információval helyi képviselőnk ill. a szálloda dolgozói szolgálnak. Kérjük, legyen megértéssel, ha a rendelkezésre álló sporteszközök vagy pl. teniszpályák nem mindig felelnek meg a megszokott minőségnek a gyakori és folyamatos használat miatt. A sporteszközöket mindenki saját felelősségére használhatja, az animációs programokon való részvétel is saját felelősségre történik. A gyermekekért a szülők tartoznak felelősséggel. A kikölcsönzött berendezések meghibásodásából eredő kárt a helyszínen kell megtéríteni.
Animáció: A programokon való részvétel minden esetben saját felelősségre történik, a szálloda vezetősége nem vállal felelősséget semmiféle sérülésért vagy balesetért. Kérjük, csak olyan programokon vegyen részt, amelyeket otthon is gyakorol, és ügyeljen arra, hogy a szokatlan klíma miatt a megszokottnál hamarabb elfáradhat és több folyadékra lesz szüksége. Kérjük, hogy használat előtt ellenőrizze a sporteszközöket, kerékpárokat. Hiba esetén a sporteszközt hibátlanra cserélik. A sportrendezvények és más programok közben történt balesetekért csak akkor vállalunk felelősséget, ha vállalatunk mulasztása egyértelműen bizonyítható. Javasoljuk, kössön balesetbiztosítást. A gyermekek számára szervezett animációs programok és a gyermekklub szolgáltatásai nem azonosak az óvodában megszokottakkal. A gyermekek akaratuk ellenére nem kényszeríthetők a részvételre.
Kérjük, vegye tekintetbe, hogy a nemzetközi klubok és szállodalétesítmények szórakoztató programjai és az animáció több nyelven (többnyire angolul, németül, és az adott ország nyelvén) folynak. Hetenként legalább egy program nélküli nappal kell számolni. Bizonyos programokat csak megfelelő létszámú jelentkező esetén tartanak meg.
Csecsemők: Ebbe a kategóriába soroljuk két éves korig a gyermekeket. Az ő számukra nem tartunk fenn külön ülőhelyeket a repülőgépeken. A szálláshelyeken elhelyezésük a szülőkkel egy ágyon történik, illetve ahol lehetőség van rá, korlátozott számban rácsos kiságyak állnak rendelkezésükre, alkalmanként felár ellenében. Javasoljuk, hogy már a foglalás időpontjában jelezzék erre vonatkozó igényüket. A rácsos kiságy felállítása után a szoba helyszűke miatt kényelmetlenné válhat. A csecsemők részére szükséges minden egyéb használati tárgyat (pl. bébiétel, pelenka, bili, stb.) célszerű már otthon a csomagba tenni, mert a szállodák legtöbbjében ezek nem szerezhetők be.
Elő- és utószezon: A szállodai szolgáltatásokban bizonyos korlátozások figyelhetők meg az elő- és utószezonban. Ezt a körülményt a részvételi díj kalkulációjánál már tekintetbe vettük.
All inclusive csomag: Az adott szálloda leírásában található azon szolgáltatások felsorolása, amelyeket a csomagár tartalmaz. Kérjük, figyelmesen olvassa el a leírásokat. A csomagárban szereplő szolgáltatások mennyisége a szálloda besorolásától is függ. Minden más, a részvételi díjban és a felsorolásban nem szereplő szolgáltatásért a helyszínen kell fizetni. Az all inclusive szolgáltatások a check out időpontjáig vehetők igénybe. Az igénybe nem vett szolgáltatásokért a szálláshely nem fizet visszatérítést.
Étkezés, italok: A nyaralóhelyeken a legtöbb szállodában helyi ételeket kínálnak, amelyeket sok esetben számunkra szokatlan fűszerekkel és körítéssel készítenek és nem mindig forrón tálalnak. Kérjük, vegye tekintetbe, hogy az emberi testnek gyakran több napra van szüksége ahhoz, hogy a melegebb klímára és a szokatlan táplálkozásra átálljon. Az előbbi okok, valamint a jéghidegre hűtött italok gyakran gyomor problémákat vagy hasmenést okoznak. Tapasztalataink alapján az ilyen jellegű megbetegedések olyan személyeknél is előfordulhatnak, akik gyakran utaznak déli országokba. A fent leírtak alapján az ő betegségük is gyakran a megváltozott viszonyokra, életmódra vezethetők vissza. Ez azt jelenti, hogy nem a romlott élelmiszerekre és a rossz higiéniai körülményekre kell legelőször gondolni. A legtöbb országban a csapvíz általában ivásra nem alkalmas. Ezért azt javasoljuk, hogy utazás előtt kérjen tájékoztatást orvostól vagy gyógyszerésztől és vigye magával a szükséges gyógyszereket.
A félpanziós ellátás – a repülés időpontjától függetlenül – minden esetben a vacsorával kezdődik és az elutazás napján reggelivel zárul. Az igénybe nem vett étkezések ellenértékét nem áll módunkban visszatéríteni. Kérjük, vegyék figyelembe, hogy a szálloda nem köteles éjszakai érkezés esetén vacsorát ill. kora reggeli indulás esetén reggelit biztosítani az utasoknak. A repülőgép fedélzetén kínált étkezés is a foglalt szolgáltatás (ellátás) részét képezi.
Főként a kiírt étkezési időpontok kezdetén, de máskor is megtörténhet, hogy az éttermekben és a bárokban várakozni kell. Még inkább igaz ez – rossz idő esetén – azokban az éttermekben, ahol az asztalok egy része a szabadban található. A személyzet természetesen igyekszik minden kívánságot teljesíteni és a várakozási időt a lehetőségekhez mérten csökkenteni. Ez az oka annak, hogy több szállodában a vacsorát két vagy több (választható) időpontban bonyolítják. Amennyiben kirándulást foglal, gondoljon arra, hogy a korai indulások időpontjában többnyire nem szolgálnak még fel reggelit. Érdeklődjön ezért időben a szállodában egy hidegcsomag lehetőségéről.
Járulékos költségek: Az italok és a különböző szolgáltatások árait a szálloda vezetősége határozza meg, általában a szálloda kategóriájának megfelelően. Mind a pénzváltás, mind a telefonálás költségei a szállodában magasabbak. A szállodákban kialakított üzleteket magánvállalkozók bérlik, az árak kialakítását nem tudjuk befolyásolni. A szálláshelyek házirendje megtilthatja a szállodán kívül vásárolt élelmiszerek és italok bevitelét a létesítmény területére.
Öltözködés: A legtöbb szálloda éttermében alkalomhoz illő öltözék viselése ajánlott, ezért azt javasoljuk, hogy a férfiak legalább egy hosszú nadrágot vigyenek magukkal.
Napernyők/nyugágyak: A szállodák leírása utal arra, hogy napernyők és nyugágyak az adott szállodában rendelkezésre állnak-e, illetve hogy ezek külön térítés ellenében vehetők-e igénybe. Vegye figyelembe, hogy a nyugágyak és a napernyők száma nem mindig egyezik meg a szállodai férőhelyek számával, így többnyire – főként a főszezonban – előfordulhat, hogy a szükségesnél kevesebb áll belőlük rendelkezésre. Kérjük, kerülje több nyugágy és napernyő lefoglalását egy létesítményen belül.
Strand/medence: A szállodák leírásában megadott távolságok becsült értékek, gyakran légvonalban értendők, emiatt előfordulhat, hogy a gyalog vagy kocsival megtett út a megadottnál hosszabb. A szálloda előtti strandok többnyire nyilvánosak, bár alkalmanként a szállásadó üzemelteti (nyugágy, napernyő, bár, stb.), de nemcsak a hotel vendégei használják. Emiatt a strand tisztán tartása a helyi önkormányzatok feladata és felelőssége, de természetesen a szálloda üzemeltetői is törekednek a tisztaság fenntartására. Önt is kérjük, ügyeljen a strand tisztaságára és ne hagyjon hátra szemetet távozáskor.
A klímaváltozások, a széljárás és az erős hullámzás hatására a strandon moszatok, algák, medúzák, jelenhetnek meg, de a víz munkája is nagymértékben befolyásolhatja a strand állapotát (a területe pl. lecsökkenhet vagy feltöltődhet, stb.). Ezekre a körülményekre sem a szállásadó, sem az utazásszervező nincs befolyással. Kérjük, figyelje a fürdési lehetőségre vonatkozó figyelmeztetéseket a strandon vagy a szállodában, és figyeljen az erős hullámverésre és az időjárás változásaira is.
Egészségügyi okokból szükséges, hogy a medencék vizét vegyi anyaggal kezeljék, ezért érzékeny bőrű utasainknak mindenképpen ajánljuk, hogy ez ügyben konzultáljanak háziorvosukkal. A fentieken túlmenően a medencék vizét rendszeresen cserélni kell, ez idő alatt nem lehet fürödni. A medencék csak a helyi szabályozás alapján meghatározott időpontokban saját felelősségre használhatók, a gyermekekért szüleik ill. a velük utazó felnőttek felelősek.
Karbantartás/építkezések: Még gondos odafigyelés és rendeltetésszerű használat ellenére is előfordulhat, hogy bizonyos berendezések és a létesítmény egyes részei folyamatos karbantartást, javítást igényelnek. Az ilyen jellegű munkálatokból eredő kellemetlenségek miatt szíves elnézését és megértését kérjük.
Több turisztikai régió még építés alatt áll, fejlesztik az infrastruktúrát vagy új szállodákat építenek, ezért a foglalt szálláshelyen kívül építkezéssel találkozhat, amelyre nem vagyunk befolyással, és meggátolni sem tudjuk. Az is előfordul, hogy építkezéseket egy időre abbahagynak, majd egyik pillanatról a másikra újra folytatnak. Igyekszünk azonban minden ezzel kapcsolatos információt beszerezni, hogy Önt időben tájékoztatni tudjuk.
Biztonság: Feltétlenül őrizze értékeit, készpénzét, útlevelét és repülőjegyét széfben (a szobában vagy a recepción). Ha mégis megtörténne, hogy szabadsága alatt kirabolják, mindenképpen forduljon a helyi rendőrséghez, és jegyzőkönyvben rögzíttesse a lopás tényét. Kérjük, ilyen esetben hívja haladéktalanul helyi képviselőnket. Készpénzért és olyan értékes tárgyakért, amelyek nyaraláshoz nem feltétlenül szükségesek (pl. nagy értékű technikai felszerelések, speciális eszközök, ékszerek, stb.), sem vállalatunk, sem a szálláshely nem vállal felelősséget.
A katalógus képanyaga: Miután katalógusaink jóval az Ön utazása előtt készülnek, előfordulhat, hogy időközben végrehajtott átalakítás, hozzáépítés vagy más változtatások miatt a katalógus fotói nem pontosan az aktuális állapotot tükrözik.
A szálláshely besorolása: Az adott szálláshelynél megadott besorolás a helyi turisztikai előírásoknak és besorolásnak megfelelő állapotot tükrözi, amely eltérhet a Magyarországon megszokott kategóriáktól.
Túltöltések: Sajnálatos módon az is megtörténhet, hogy a szállodát túltöltik. Igyekszünk az utazási irodát időben tájékoztatni az ilyen nem kívánatos eseményről és a lehetséges alternatív lehetőségekről. Amennyiben a túltöltésről nem kapunk időben értesítést, helyi partnerügynökségünk hatáskörébe tartozik, hogy hasonló vagy magasabb kategóriájú szálláshelyet bocsásson utasunk rendelkezésére.

KIRÁNDULÁSOK
Kihelyezett képviselőnk kirándulási programokkal várja Önt, amelyek általában magyar nyelven, de előfordulhat, hogy csak német vagy angol nyelven indulnak. Erről helyi képviselőnk a helyszínen ad tájékoztatást. A kirándulásokat helyi partnerügynökségeink szervezik. Ők tartoznak felelősséggel a lebonyolításáért is, munkatársunk csupán közvetíti azokat. Bizonyos kirándulásokat is csak a megfelelő jelentkezői létszám meglétével indítanak el.

HELYI KÉPVISELET
A célterületre érkezéskor magyarul beszélő képviselőnk már a repülőtéren várja Önt. Az érkezést követően hasznos információkkal szolgál, majd fogadóórákon illetve indokolt esetben akár éjjel-nappal az Ön rendelkezésére áll. A fogadóórák időpontja és képviselőnk telefonszáma a szállodákban elhelyezett információs táblán, az információs mappában vagy az érkezéskor kapott, információkat tartalmazó borítékban olvasható.
A visszautazásról, a transzferbusz illetve a repülőgép pontos indulási időpontjáról idejében tájékoztatjuk az információs táblán vagy a recepción elhelyezett információs mappákban. A törvényes előírások nem teszik lehetővé, hogy képviselőnk a repülőtereken áthaladjon az útlevél ellenőrzésen. Kérjük szíves megértését, hogy munkatársunk csak az érkezési ill. indulási csarnokba kíséri Önt.

SÉRELMEK
Ha szabadsága idején kellemetlenségei adódnának, késedelem nélkül forduljon helyi képviselőnkhöz. Tapasztalt munkatársunk és helyi partnerirodánk sok problémát tud azonnal a helyszínen orvosolni, amennyiben tudomást szerez a hiányosságról.
Javasoljuk, hogy a felmerült problémáról – amennyiben az a helyszínen nem orvosolható - minden esetben kérjen munkatársunktól írásbeli igazolást (Vendégbejelentés című nyomtatvány!). Nem tartozik a helyi képviselet hatáskörébe a sérelem jogosságának elbírálása, elismerése és a követelések teljesítése. A szabályok értelmében a hibákat a helyszínen azonnal jelenteni kell. Törvény kötelez minket arra, hogy tájékoztassuk Önt: benyújthatja kártérítési igényét akkor is, ha a hibákat a helyszínen nem jelenti, de a jelentés elmulasztása miatt megtörténhet, hogy az elbírálásnál számításba veszik azt is, nem az Ön hibájából alakult-e ki a hiba.

MÓDOSÍTÁS, STORNO, HOSSZABBÍTÁS
Nyaralása alatti módosítási (időtartam, szobatípus, ellátás, szállodacsere, stb.) igényét jelentse képviselőnknek, aki a lehetőségek ismeretében (a szálloda ill. repülőgép töltöttségétől függően) segít kívánságát teljesíteni. A felmerülő kiegészítő költségeket (különbözet, felár, módosítási díj, szálláscsere esetén a transzferköltség vagy a foglalt szálloda által számlázott lemondási díj, stb.) a helyszínen kell rendezni. Amennyiben úgy dönt, hogy korábban hazautazik, a hátra lévő időre vonatkozó szállás- és ellátás-költséget nem áll módunkban visszatéríteni. A szállodával szóban történt megállapodás az utazásszervezőt nem kötelezi semmire.
Kérjük, vegye tekintetbe, hogy a menetrend szerinti járatokra vonatkozó módosítás többletköltséggel jár.

BE- ÉS KIUTAZÁSI SZABÁLYOK
Szeretnénk nyomatékosan felhívni a figyelmét arra, hogy nem vállalunk felelősséget a be- ill. kiutazáshoz szükséges érvényes okmányok (útlevél, vízum, stb.) meglétéért. Kérjük, tartsa szem előtt az érvényes kiviteli és behozatali vámszabályokat, hogy szabadsága ne egy kellemetlen vámeljárás negatív élményével záruljon. Kérdéseire az utazási irodák, a célországok nagykövetségeinek konzuli osztályai valamint a Bel- ill. Külügyminisztérium készséggel válaszolnak.
A javasolt védőoltásokról és egészségügyi előírásokról kérdezze meg háziorvosát vagy a Fodor József Országos Közegészségügyi Központ - Nemzetközi Oltóközpontját (1097 Budapest, Gyáli út 2-6., tel.: 476-1100). Javasoljuk, hogy már az utazás előtt 2-4 héttel érdeklődjön. A kötelező védőoltás illetve a közegészségügyi igazolás hiányából felmerülő kárért az utazásszervező nem tartozik felelősséggel.

BIZTOSÍTÁS
Kérjük foglaláskor érdeklődjön az (ajánlott) útlemondási biztosítás megkötésének lehetőségeiről. Hogy szabadsága izgalom nélkül teljen, feltétlenül javasoljuk, hogy kössön betegség-, baleset- és poggyászbiztosítást.

ADATVÉDELEM
Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a foglaláshoz szükséges személyes adatait az adatvédelmi törvény előírásainak megfelelően kezeljük, ezért információt az Ön foglalásáról még közvetlen hozzátartozóinak sem adunk. Megértését köszönjük.

Köszönjük, hogy időt szakított tájékoztatónkra és reméljük, sok hasznos információval szolgáltunk. Kellemes kikapcsolódást, jó pihenést kívánunk és bízunk abban, hogy hamarosan újra utasaink között üdvözölhetjük.